Customer Acquisition Cost

Der Customer Acquisition Cost (CAC) ist eine zentrale Kennzahl, die angibt, wie viel ein Unternehmen investieren muss, um neue Kund:innen zu gewinnen. Dabei werden alle Kosten berücksichtigt, die mit der Akquise von Kund:innen verbunden sind, wie Marketing, Werbung und Vertrieb. Der CAC hilft Unternehmen, die Effizienz ihrer Marketing- und Vertriebsstrategien zu bewerten und die Rentabilität ihrer Kundenakquise zu optimieren. 

MarkOp Webdesign

Hi! We are Anna and Christin 👯– a german power duo of design professionals and squarespace enthusiasts for many years. For our clients we offer services from Squarespaces setups, workshops, designing whole websites, branding to all things to elevate their businesses. We love to advice and communicate to deliver the best outcome possible.

With our colleagues at the MarkOp marketing department close at hand, we offer the whole package of SEO, newsletter marketing, social media and other marketing measures if needed.

https://webdesign.markop.de/
Zurück
Zurück

Cost per Lead

Weiter
Weiter

Canonical Tag